S14, A1: Säsongsstart. Kommissarie Mervin Wilson har knappt satt sin fot på ön förrän han vill därifrån. Men innan han hinner fly dras han in i ett mordfall när en ung man hittas död i en ravin. Mystiken tätnar när teamet hittar ett kryptiskt meddelande.