S1, A2: Tenax och Domitian startar sitt eget kapplöpningslag och värvar den välrenommerade vagnföraren Scorpus. Patricierna Antonia och Marsus försöker underminera deras försök medan Cala erbjuder Tenax sin hjälp för att säkra sin dotters trygghet.