S1, A2: Luther måste överlista en krypskytt. Men när dödsfallen blir fler och fler måste han också ta reda på vad mördarens motiv är. Alice har gjort efterforskningar om Luther och till hans stora förskräckelse verkar hon veta vad som hände när Madsen greps.