Kapningen Del 2
S1, A2: I ett försök att vända planet övertygar Alex sin son att gå bakom ryggen på sin kapten, Karim. Fredrika besöker den häktade professorn Said Khelifi, vars frigivning är ett av kaparnas krav, samtidigt som hon får ny information om Operation Tennyson.