S1, A5: I ett försök att att rädda sitt anseende och cementera sin auktoritet skickar Titus iväg Berenice och gifter sig med sin romerska kusin. Tenax mörka förflutna kommer ikapp honom och i hans frenetiska jakt på Ursus lämnas lik i hans väg.