S1, A4: Mitt i zombiekrisen påminns Jae-yoon och Young-joo om sina lyckliga förflutna och längtar ännu mer efter varandra. Samtidigt sörjer Jae-yoon och hans trupp förlusten av sina kamrater men finner lättnad i nyheten om en helikopters ankomst. Young-joos grupp möter Tripeater, som har blivit biten av en zombie men ännu inte har förvandlats.