S1, A2: I de nepalesiska bergen får Filip & Fredrik veta att de ska ta sig till kocken Gordon Ramsay. Den piercade Sun-Maya tipsar dem om en journalist i Katmandu. Där börjar försöket att på sex steg ta sig från Sun-Maya i Nepal till Ramsay i Los Angeles.