Nature's Mathematics Episode 2
S1, A2: Matematiska formler finns i hur frön på en solros är arrangerade och strukturen av spiralerna på vissa havsdjurssnäckor och hur blad sitter runt en stjälk. Dessa formler återkommer överallt i naturen: från snöflingor till zebrans ränder.