S1, A2: Dagarna efter explosionen på Kursk har diplomatiska och offentliga påtryckningar tvingat Ryssland att äntligen acceptera utländsk hjälp, och ett dykarteam försöker rädda eventuella överlevande. Kommer de att räddas i tid, och vad orsakade tragedin?