S1, A3: Tom blir gripen och förhörd av åklagare Skurov samtidigt som Fredrik desperat försöker sätta stopp för affären. Tom börjar tappa kontroll över situationen och beger sig till den opålitliga oljejätten RusOil på hemligt uppdrag.