S1, A5: Río Blanco, 11 år tidigare. Toño, Carmens far, kedjar fast henne och låser in henne i den övergivna kyrkan i Fuensanta. Från och med den dagen blir Carmen aldrig mer densamma utan förföljs av en inre röst.