S1, A5: Aylín hjälper sin pappa Raul att hitta en gammal vän, och under tiden upptäcker hon att hon inte är den enda i familjen med en speciell gåva. Walter, med hjälp av en ny allierad, försöker avslöja Rauls verkliga avsikter. Efter att ha utstått en våldsam förnedring i skolan överväger Aylín att ge upp sin kraft och står inför en inre kamp om sin identitet och sitt familjearv.