S1, A1: Utbrottet av en supertornado i april 2011 är unikt: På bara 4 dagar lämnar 360 orkaner ett förödelsens spår i takt med att dödliga vädersystem byggs upp längs USA:s sydstater. En av de dödligare orkanerna når Alabama och förstör två städer på 15 minuter. Den 28 april har 348 personer mist livet, tusentals är hemlösa och skadorna totalt beräknas till över 12 miljarder dollar.