Paradis City Fångad
S1, A2: Emir undkommer en explosion, men Fredrika är instängd. Han flyr medan hon försöker smälta in i lokalsamhället. Emirs njurtransplantation har ställts in och hans dotter Mila ska flytta till Dubai med hans ex. Fredrika hittar Emir och övertalar honom att hjälpa henne. Tillsammans med Emirs vän Isak spårar de Rörelsen, men Isak blir skjuten och Emir och Fredrika blir överfallna och tillfångatagna.