S1, A4: Dagen för Fannys avresa har kommit och både hon och Laura stålsätter sig inför ett oundvikligt avsked. Verkligheten griper tag i Nikolaj och Henrik som inser konsekvenserna av sina handlingar. Laura tar ett beslut som får ödesdigra följder.