S1, A1: Dex Parios – en stark, bestämd och skarpsinnig veteran med ett komplicerat kärleksliv, spelskulder och en bror att ta hand om – arbetar som privatdetektiv i Portland, Oregon. Hon befinner sig på kant med polisen och i brottslingarnas skottlinje.