Först måste de komma ikapp oss, sen gå om oss
S1, A5: Då ledarlagen närmar sig den skrämmande rep-klättringen på Vuwa Falls, gör ett lag ett djärvt försök att dra ifrån de andra lagen, men kommer det att löna sig? Mittenklungan och de långsammare lagen uthärdar extremt leriga förhållanden då de terrängcyklar, medan andra navigerar forsränningen. En cykelolycka hotar ett lags utsikter.