Fortidens skygge
S1, A6: Thomas inser att hans liv som rättspsykiatriker hos polisen inte går att kombinera med ett lyckligt familjeliv. Han säger upp sig från sin tjänst, men istället för att trappa ner står han plötsligt inför att lösa den största mordgåtan någonsin.