Vilda västern Gone To Texas
S1, A3: Texas, som tillhör Mexiko, erbjuder land och frihet för vita bosättare som letar efter en nystart, men tillströmningen av "amerikaner" blir katalysatorn för det brutala mexikansk-amerikanska kriget som förändrar USA:s historia för alltid. Del 3 av 6.