S1, A4: Maya och Sodhi och de övriga INA-soldaterna ger inte upp hoppet ens efter att deras tåg flygbombas. Gamle Sodhi finner sig i Rangoon, vilket leder till en rad förflutna händelser – de indiska soldaternas kamp och regnen som förstörde allt. I den situationen beordrades japanerna att retirera.