S1, A4: På hans episka resa genom Japan från norr till söder, lämnar James det livliga Tokyo för att resa till den forntida staden Kyoto. På vägen hänger han sig åt sinpassion för motorcyklar, japanska bilar och kultur, genom att måla Fuji-berget, köra på Formel 1-racerbanan i Suzuka och få musiklektioner av en geisha. Sen blir det ett smakprov på framtiden, då en förvirrad robot guidar James runt Kyoto.