S2, A3: När en löpeld sprider sig över Texas anländer Evan "Buck" Buckley, Henrietta "Hen" Wilson och Eddie Diaz från brandstation 118 i Los Angeles till Austin för att hjälpa kapten Strand och station 126. Medan besättningarna skyndar sig för att rädda en grupp tonåringar inringade av branden på en camping, kämpar Owen och Hen för sina liv i efterdyningarna av en helikopterkrasch.