The long road home I stormens öga
S1, A2: Löjtnant Shane Aguero och hans pluton, som fortfarande blir beskjutna i Sadr City, söker skydd och sätter upp försvarspositioner i ett irakiskt hus. I Camp War Eagle drar Volesky och Denomy igång en räddningsoperation med syfte att återta staden och befria sina män innan det är för sent. Spänningarna stiger när en tragedi hotar att splittra plutonen.