S1, A5: Halina, Jakob och Bella letar efter de saknade i Lvov. Addy och Eliska försöker ta sig in i Brasilien. Genek står inför en sibirisk vinter och en trosfråga. Sol och Nechuma firar Rosh Hashanah.