S1, A1: På den första delen av sin episka resa genom Sydamerika tar Hazen Audel sig an den mäktiga Atlantskogen. Efter att ha kämpat mot ormfyllda träsk och en dödlig vattenfallsnedstigning följer Hazen solen västerut till Guaranifolkets territorium. Här deltar han i en traditionell viltjakt innan han går med byborna för en rituell skördefest.