Every Minute Counts KL. 07.19
S1, A1: Torsdagen den 19 september 1985. 07.00, Mexico City. På Allmänna sjukhuset tar dr Ángel hand om en komplicerad förlossning. I centrum jobbar Camila, en amatörjournalist, på ett oberoende reportage. I Tlatelolco beger sig Gabriela till jobbet medan hennes man och barn gör sig redo för att börja dagen. Minuterna närmar sig sakta 07.19... Tiden som ändrade kursen för en hel nation.