S1, A4: Gabriela konfronterar sitt förflutna och de problem som påverkar hennes krackelerande äktenskap. Tre timmar efter jordbävningen upptäcker Ángel ett nytt sätt att nå de spädbarn och sjuksköterskor som är instängda under rasmassorna med Pepíns hjälp. Gabriela och Camila tar sig båda in i den raserade byggnaden i Tlatelolco. Samtidigt tar sig Alberto och Regina närmare ytan.