S1, A3: Gilbert sätter sig till rätta med nåt gott att dricka och tugga på och ska ha en mysig eftermiddag framför TV:n, men störs av ett surrande ljud. Det är en fluga i rummet. Gilbert blir mer och mer irriterad och försöker smälla bort flugan. Han tror att han lyckas och sätter sig ner igen, men inom kort hörs det surrande ljudet igen. Han börjar en strid med flugan och orsakar stor förödelse på kuppen!