S1, A5: Överlevnadskonstnären Hazen Audel ger sig ut på jakt efter den skygga jättepytonormen i ett av Laos mest djurrika vildmarksområden - våtmarkerna Beung Kiat Ngong. Genom att lära sig det lokala Jarai-folkets överlevnadshemligheter karvar Hazen ut en egen kanot, trotsar enorma blodiglar och festar på sniglar i sina försök att nå sitt livs utmaning.