S1, A3: Monkey och Bryce är oense om hur de ska fortsätta sin jakt när Monkey bestämmer att han inte längre vill döda. De grälande kompanjonerna träffar en mystisk präst som hjälper dem tillbaka på rätt spår. Men när deras efterforskningar kring General Kato leder till ett kasino finner Monkey tröst i mänskliga laster, vilket hotar uppdraget.