S1, A20: När K:s far dyker upp och tar C.A.R med sig tillbaka till Storbritannien, bestämmer Riley och Todd att de måste åka och hitta C.A.R och ta med honom tillbaka till Amerika. De accepteras båda på British Spy Academy, där C.A.R nu arbetar som professor. När K och Dick kommer efter barnen förvandlas det hela snart till ett vågat familjeäventyr för att få C.A.R tillbaka och rädda Spy Academy från en ond skurk.