Machu i klankrig
S1, A3: Amate dras motvilligt in i den illegala mobile suit-tävlingen som kallas ”klankrig". Hon träffar Shuji, pojken som styr Röda Gundam. Amate föreslår att de bildar ett "MAV" och ställer upp i klankrig tillsammans. Amate anmäler sig som ”Machu" och ger sig åter ut i rymden ombord på GQuuuuuuX.