House Modigt hjärta
S6, A6: En hårt levande polisinspektör har inga symtom på hjärtsjukdom, men det är det som dödade hans far, farfar och farfars far --- alla vid 40 års ålder. Under tiden spökar fallet med den afrikanske diktatorn fortfarande för Chase (Jesse Spencer), och House (Hugh Laurie) står inför sina egna spöken.