S5, A23: När Kono åker ensam på en utflykt runt de hawaiiska öarna till minne av hennes mamma, träffas hon av dåligt väder och måste kämpa för att överleva. Medans Five-0 söker efter Kono utreder de en man som ertappats med att tillverka metamfetamin och som hävdar att hans son kommer att mördas om han inte fortsätter.