S1, A6: Annqi hittar Shujis gömsle. Information om Röda Gundam är värd mer än prispengarna för klankrig. Machu får reda på att Annqi planerar att sälja informationen under klankriget. Jordfederationsstyrkornas underrättelsetjänst får reda på Kycilias hemliga information och bestämmer sig för….