Mordstenen - Del 1
S1, A5: Gamaches årsdagsfirande på exklusiva Manoir Belleforet Hotel avbryts med upptäckten av en kropp. Gamache samlar ihop sitt team och utreder fallet, som fokuserar på hotellets ägare - den dysfunktionella Morrow-familjen – som drivs av bitterhet och avund. Samtidigt, Lacoste får ett överraskande samtal som öppnar upp Two-Rivers-fallet.