S1, A1: Seriestart. När Nora Linde och hennes två barn kommer till stranden en morgon upptäcker hon ett lik i vattnet. Till en början tror polisen att det handlar om en drunkningsolycka men kriminalinspektör Thomas Andreasson misstänker mord.