S1, A2: Säsongen börjar med att City spelar vacker fotboll. Derbyt närmar sig och City förbereder sig på den mycket tuffa matchen mot rivalerna Man United. Innan dess uthärdar laget en tuff bortamatch mot Serie A-ledaren, Napoli, i UEFA Champions League. Året dessförinnan förlorade de alla bortamatcher i Europa, men nu tippar Agueros berömda anfallsspel vågskålen.