Öde / Uppgörelse
S1, A6: 1995 går vänskapen mellan Kiryu, Nishiki, Yumi och Miho i kras, som alltid varit som en familj för varandra. 2005 måste Kiryu försöka stoppa kriget mellan Tojo-familjen och Omi-alliansen. Kan han lösa den tio år gamla konflikten mellan honom och Nishiki? Och vem är det som lurar bakom masken på Djävulen av Shinjuku? Läget är spänt när den slutliga striden om Kamurocho nalkas.