S1, A1: Året är 2005. En minibuss full av människor på väg från Navamalai till en närliggande stad tvingas ta en omväg genom byn Kattiyal. Minibussen försvinner i skogen och lämnar Shakthivel and Karunagam utom sig av sorg efter att ha förlorat sina barn. Nutiden, Gautham och hans familj ger sig ut på en roadtrip en ödesdiger natt när en omväg längs samma rutt förändrar deras liv för alltid.