S1, A1: Efter sin skilsmässa letar sportaffärsägaren Ralf efter ett nytt syfte i livet - och en ny kärlek. Men finns det någon i Marburg som han inte känner? Bokhandlaren Maria stöter på en gammal rival - både hennes älskare Max och hennes far väntar bara på att hon ska tappa humöret. Situationen eskalerar och leder till ett överraskande möte.