Pandora's Box Patience
S1, A6: Säsongsavslutning. En man dör på en buss efter en väldig hostattack. Polisen utredning visar att mannen har flera identiteter och en bakgrund inom eko-terrorism. När Bea befinner sig i fara försöker Jake och Patience att lösa fallet.