S1, A1: Årtiondets största kändishistoria, Wagatha Christie-rättegången, fängslade hela landet. Med exklusiv tillgång till kvinnan som allt kretsade kring, visar Coleen Rooney oss sitt liv i Liverpool, där hennes romans vid sexton års ålder med fotbollssensationen Wayne Rooney, orsakade uppståndelse i media. I över tjugo år kämpade hon för att skydda sitt privatliv från skvallerspalter. Men 2017 krossades hennes värld när intima detaljer från hennes privata instagraminlägg läcktes till tidningen The Sun. Coleen känner sig sviken och ger sig ut på en mästerlig detektivresa och gillrar en genialisk fälla för att sätta dit den skyldiga. Coleen avslöjar sedan sitt mästerliga drag och den skyldiga, och en berättelse uppdagas om en persons orubbliga beslutsamhet i jakten på sanningen.