S1, A3: Kommendörkapten Stephen Hawking och hans rymdskepp SS Hawking möter en utomjording-A.I., flyger till universums ände och störta in i en alternativ version av jorden. Det är ett episkt uppdrag att förstå universums hemlighet. ”The Theory of Everything”.