S1, A1: De nya eleverna Caitlyn och Zac Torres navigerar hierarkin på Ironwood High School och försöker undvika sin ökände fars dåliga rykte. Logan kämpar för att klara sig. Caitlyn träffar Curtis, en enstöring som hamnat i en dragkamp mellan sin far, sheriffen, och sin kriminelle bror. Zac blir vän med den "impopuläre" Marcel, samtidigt som han blir fiende till mästaren i streetracing, Harris Bowers.