S1, A4: Efter en fruktansvärd vandring genom ett öde USA försöker nu Joel och Ellie navigera sig igenom ett farligt Kansas City till fots. Senare inleder rebelledaren Kathleen en människojakt – en jakt som ställer hennes våldsamma civilmilis mot världens största hopp.