Pojke träffar flicka
S1, A1: 1969–1974: Allt är möjligt. Kvinnorörelsen slår rot, Billie Jean King besegrar Bobby Riggs i tennis och Mary Tyler Moore inspirerar ensamstående kvinnor. Ensamstående mamman Elizabeth Kendall flyttar på egen hand till Seattle där hon träffar Ted, en blivande advokat. Men mörkret närmar sig i horisonten. Kvinnliga universitetsstuderande försvinner och Elizabeths nya pojkvän får en underlig kollaps.