Vittnen till en katastrof Portugals helveteseldar
S1, A4: Berättelsen om den största skogsbranden i Portugals historia och hur den lade en hel bygd i aska. Medan brandmännen försökte få kontroll på elden griper vindarna från en åskstorm tag i lågorna och branden blir snabbt ostoppbar. Flyende bybor spärrades in i infernot. 205 skadades och 66 människor dog.