Suppressed Science Race: Science, Social Construct, or Both?
S1, A3: Konceptet om raser uppfanns under den koloniala och imperialistiska eran för att materialisera politiska maktstrukturer. Det fortsatte att backas upp av generationer av pseudoforskning vilket blev djupt inrotat i vår kulturella förståelse om oss själva.