S1, A5: När en föräldralös flicka från Sixer söker asyl hos Terra Nova blir Jim och Shannon oense om de kan lita på flickan eller inte. Mira smider planer för att återta en betydelsefull ägodel. Taylor börjar misstänka att det finns en förrädare i hans närmsta krets. Reynolds erkänner sina känslor för Maddy.